ladusvalas blogg

Vad en simpel bordsduk kan göra

Publicerad 2016-02-04 23:28:27 i Allmänt,

Trodde inte att det var min genre att skriva sådant här men idag har jag inget val: Jag måste bara berätta att jag fyndade en vävd bomullsduk för 199 kr på 70% rea på Åhléns idag. Har aldrig haft en bordsduk förut så det känns verkligen speciellt. Den är vävd i ett vitt, orangefärgat, grönt och gult 70-talsmönster med en svart ram runt om. Nu ligger den på soffbordet med en tänd snöboll på och det ser så himla fint ut. Vad har hänt med mina ögon, varför reagerar jag så här på en enkel bordsduk? Är det den allmänna trivseln i en nystädad lägenhet som gör duken till något den egentligen inte är? Är detta en ålderskris eller en sockerchock från födelsedagstårtan? Är jag kär? Har jag lärt mig något som jag aldrig trodde att jag skulle lära mig? Har jag börjat göra något som jag för min själs välbefinnandes skull bara måste göra?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela