ladusvalas blogg

Geishaveckan

Publicerad 2015-12-14 23:48:40 i Allmänt,

Geishaveckan började idag. Geishaveckan är slutspurten före terminsslut då det bara gäller att komma i mål. Man äter bara gröt, pizza och geisha, man snittar fyra timmar per natt och om dagarna skiter man i att skita. Sedan början av november har jag haft VFU på en komvux-skola, och fastän det är bland det absolut roligaste jag gjort är jag trött och behöver lov. Inte för att jag kommer att vara ledig, nej nej, men jag kommer i alla fall inte att behöva stiga upp klockan sex varje morgon.
 
Tog en ny sömntablett i fredags. Somnade 23:30 och vaknade... kl. 17 dagen därpå. När jag vaknade var jag så groggy att jag inte kunde hålla balansen utan fick stödja mig mot väggen för att ta mig till badrummet. Tabletten var en riktig besvikelse; jag sov bort nästan ett helt dygn, kände mig inte utvilad när jag vaknade utan tvärtom yrsel och huvudvärk. Dessutom fick tabletten, liksom ett tidigare fabrikat jag haft, mig att svettas som en gris natten igenom. Inte trevligt. Jag vill att drömmarna ska lätta men ingen medicin hittills har hjälpt. Det verkar inte heller vara medicinen som orsakar drömmarna - drömmarna är samma oavsett om och när jag tar medicin. Såg inte fram emot att ta ytterligare en sömntablett på lördagskvällen men gjorde det ändå för att ha testat åtminstone två gånger. Den natten liksom den förra svettades jag och drömde oroligt men sov "bara" tolv timmar.
 
Jag fattar på riktigt inte hur jag kan orka med varje dag utan att någonsin få vila ordentligt. Jag tvingar mig själv att dricka mycket vatten och att äta en måltid åtminstone två gånger om dagen. Om jag inte skulle tvinga mig skulle det nog bara bli en. Jag o-r-k-a-r inte göra i ordning.
 
C-uppsatsen är nästan klar. Nog ska den väl gå att lämna in. När det är klart har jag hämtat ikapp det jag missade hösten 2012 när jag var så fullkomligt utmattad att jag sov nästan dygnet runt. Det är bra att ha hämtat ikapp. Bara två terminer kvar nu innan examen.
 
Den här terminen har jag redan börjat jobba som SFI-lärare. Har undervisat elever från grundskolenivå till dem som har högskolebakgrund. Det är otroligt givande och jag känner att jag behärskar detta och kan vara till hjälp för dem som vill lära sig svenska. Jag vill definitivt jobba med detta i framtiden. Tur för mig att det finns jobb.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela